Заповіт прочанина


Перейти до змісту

8

1. Памплона і Лойола: 1521-1522


[8] 1 Проте між цими думками була певна різниця. Коли він обдумував світські справи, то спершу вельми ними захоплювався, одначе згодом, втомившись і відігнавши від себе такі помисли, з'ясовував, що вони не приносять йому великого вдоволення.


2 А от коли він міркував про те, щоб вирушити босоніж до Єрусалима, живлячись у дорозі одною лишень зелениною і дотримуючись всіх тих суворих правил, що їх бачив у святих,


3 то не тільки відчував втіху, думаючи про це, але й навіть тоді, коли такі думки відходили вбік, залишався вдоволеним та радісним.


4 Утім він цього не зауважував і не зупинявся, щоб обміркувати цю відмінність, аж доки йому трохи не відкрилися очі, і він став чудуватися нею і її осмислювати,


5 усвідомлюючи з власного досвіду, що одні думки породжують в ньому сум, а інші - радість. Помалу він почав бачити відмінність між духами, що діяли в ньому: один від диявола, другий - від Бога*.

--------------------
*
Таким були його перші роздуми про Божі речі; згодом, коли він укладав "Вправи", це послужило для нього точкою відліку в роз'ясненні відмінностей між духами.


Тут бачимо перший з тринадцяти маргінальних коментарів да Камари, які подано прямим шрифтом у примітках. Він говорить про розпізнавання духів, те ж саме робить і Ігнатій, проте йдеться тут радше про різницю між двома духами. Прийнято вважати, що Ігнатій говорить про те, що зазначені духи спонукали його до руху, проте в оригіналі тут вжито зворотну конструкцію "se agitaban", яка означає просто, що вони рухалися чи діяли.


Під-меню:


Повернутися до змісту | Повернутися до головного меню